بازاریابی دنج
نوشته شده توسط : ساحل

بازاریابی دنج یا نیچ مارکتینگ niche market در اغلب منابع به معنی بازاریابی کنج ، گوشه ای یا متمرکز ترجمه شده است.


در نیچ مارکتینگ با اینکه روی تقسیم کوچکی از بازار تمرکز می شود بازاریابی دنج ولی گنجایش این را دارد که به سرعت مایه رشد یک سوداگری شود. چرا که در این طریق از بازاریابی ، شما به تعقیب بازار و بخشی از آن هستید که پتانسیل بسیار بالایی در باورپذیری کالا یا محصول مورد عقیده شما دارد. شما با هوشمندی در شناسایی کردن بخشی از بازار که رقیب های شما کمتر آن را مورد شناسایی قرار داده اند یا در آن سرمایه گذاری کرده اید می توانید خودتان را در آن دسته از بازار بدون رقیب فرض کنید.

البته این معرفی و نحوه بازاریابی در آن تقسیم ، بدست کارآزمودگان مشاوره بازاریابی اتمام می شود. امروزه ، بسیاری از شرکتها و سازمانهای کبیر در ایران یا در جهان حضور دارند که برای نفوذ در یک تقسیم کوچکی از بازار و به دست آوردن مشتریان وفادار و دائمی از نیچ مارکتینگ کاربرد می کنند. برخی مواقع اتفاق می افتد که قصد از نیچ مارکتینگ ، بازاریابی برای بخش به خصوص یا کوچکی از بازار بوده است ولی در روند بازاریابی شما با مشتریان زیادی از سایر بخشها نیز مواجه می شوید.

نیچ مارکتینگ ، روند بازاریابی را برای شما بسیار روشن و آسان تر می کند ؛ زیرا:
یک) صرفه جویی در تبلیغات

از آنجایی که در نیچ مارکتینگ ، گروه قصد شما به احسان مشخص است و پراکندگی ندارد ، شما دقیقاً می دانید برای چه دسته جمعی در حال تبلیغات هستید. پس ، تبلیغات شما هدفمند تر قبل می رود و دربایستن به صرف هزینهای هنگفت یا سنگین ندارد.

دو) موفقیت به سرعت اتفاق می افتد

از آنجایی که شما بخش کوچکی از بازار که رقیبی نیز در آن ندارید انتخاب کرده اید بنابراین ، راه موفقیت برای شما هموارتر است و به سرعت می توانید خودتان را به عنوان یک برند در آن زمینه شناسایی کنید.

سه) بازاریابی سرایتی یا دهان به دهان

هدف شما از بازاریابی نیچ ، گروه کوچکی از بازار است اما کم کم خود مشتریان برای شما تبدیل به عامل تبلیغ می شوند و مشتریان بیشتری را به سمت خرید فرآورده شما سوق می دهند.

چهار) دستیابی سریع به مشتریان

در بازاریابی نیچ به نکوداشتن می دانید که مشتریان و مخاطبان اصلی شما کجا هستند و کجا باید به تعقیب آنها بگردید. بعد به راحتی و با سرعت به مشتریان خود دسترسی پیدا می کنید.

پنج) سوددهی بالا

بسیاری از افراد و صاحبان محصولات و برندها چنین تصور می کنند که نیچ مارکتنیگ نمی تواند برای آنها سودآور باشد و میزان فروش آنها را بالا ببرد. در حالی که تجربه نشانه دیتا است نیچ مارکتینگ جزء احد از روشهای پر سود بازاریابی است.

برنامه ریزی برای آغاز نیچ مارکتینگ
قبل از اینکه شروع به نیچ مارکتینگ کنید بهتر است برنامه ریزی های لازم در این مقوله را به چهره ریزبین انجام دهید تا زودتر به نتیجه برسید. این برنامه ریزیها و اقدامات لازم ، شامل موارد پایین است. مارکتینگ را به هر نحو باید توسعه دهید.

۱) یافتن پهنه منحصر به فرد

سعی کنید قبل از هر چیز ، حوزه ای که هدف دارید در آن تکاپو کنید به صورت منحصر فرد برگزیدن کرده و در آن گویه فعالیت کنید را گزینش کنید. به عنوان نمونه ، اگر در زمینه محصولات بهداشتی هدف فعالیت دارید ، می توانید یک یا دو محصول بهداشتی که فقط افراد یا گروه های خاصی از آن استفاده می کنند را انتخاب کنید.

۲) سلیقه و ارزشها

گروهی که برای نیچ مارکتنیگ گزینش کرده اید را به احسان بشناسید. یکی از مواردی که مرز باید نسبت به شناختن آن سعی کنید سلیقه افرادی است که در این گروه های ویژه پیمان دارند. همچنین ارزشها و باورهای این کسان نیز تأثیر زیادی در بازاریابی شما می تواند داشته باشد.





:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: